Salg for ikke sælgere – men for alle med kundekontakt

Næsten alt salg er baseret på følelser. Og mange virksomheder begår den fejl, at de får deres salgschef eller topsælger til at træne specialister og kundeservicemedarbejdere i salgsteknikker. Resultatet er ofte, at modstanden mod at sælge blot øges, fordi medarbejderne ikke har følelserne med. I stedet for mere salg ender det derfor undertiden med manglende motivation og frustration.


Når du vil have ikke-sælgere til at sælge, er det først og fremmest vigtigt, at du som leder forstår og anerkender den modstand og angst mange har, når det handler om salg. Netop dette kan være svært for ledere, der selv har et naturligt salgsgen. Dernæst handler det om, at medarbejderne er med til at definere, hvad det er for en adfærd, de skal udvise for at skabe gode kunderelationer, der på sigt kan føre til mersalg eller øget goodwill.


På CultureCares kursus får medarbejderne blandt andet:


  • Værktøjer til at styre samtalerne med kunderne og rådgive og mersælge, som en naturlig del af kundedialogen
  • Forståelse af det rådgivende salg, hvor det man sælger i virkeligheden, er sin knowhow og evne til at løse kundens problem
  • Spørgeteknikker og aktiv lytning som metoder til at forstå og spørge ind til kundens udfordringer og behov
  • Viden om, hvornår en kunde er klar til at købe, og hvordan man læser købssignalerne
  • Værktøjer til at besvare indvendinger og modstand fra kunderne på en måde så kunden får lyst til at samarbejde

 

Ring eller skriv for at få en uforpligtende dialog med os.


Mail bhs@culturecare..dk

Telefon 53 64 43 53

Ring eller skriv for et uforpligtende tilbud:

CVR nr. 33 43 06 55